» Howdy! «

Andra vinnaren i bloggtävlingen presenteras under eftermiddagen/kvällen. 
 

 
Denna vecka har vi westernvecka som är en liten favorit i repris, då vi haft denna vecka för ett bra tag sedan. Men denna gång är det lite nya aktiviteter såklart. I måndags samlades en liten tapper skara cowboys på vingården fullt westernklädda och otroligt vackra.
 
 

 
Vi skulle ha grillmaraton med lekar och berättelser så vi började vår resa mot den första grillplatsen som var Nilmers högland. Janni ledde gruppen på sin vilda mustang host ponny.. Jag lade mig längst bak för att hålla koll på alla cowboys. På vår resa lyssnade vi på fågelkvitter från vår musik bot på ts. Det är alltså som en användare i kanalen där vi pratar som man kan styra och spela musik på så att andra hör. När vi var framme vid grillplatsen och elden tändes lyssnade vi även på sprakande ljud och mös som bara den!
 
 

 
Vi skaffade oss Cowboy namn och jag döpte mig till faceless game of thrones beroende svar ja. Sedan red vi vidare igen mot Skördebyggden ni vet grillplatsen på berget? Så mysig. 
 
 
Jag och Blajje står längst ut till höger, vi kan inte bete oss på bild helt enkelt.
Hans häst bryter nacken också, stackars.. 
 
 
 
 

 
Framme vid skördebyggdens bästa grillplats som är skit svår o hitta!
 
 
Här hade jag förberett en kort liten frågesport om Cowboys, dem var duktiga och listade ut svaret på varje fråga.
 

 
 
När vi var färdig grillade i skördebyggden vadade vi över till ridhuset där vi grillade sista korvarna. Matkoma delux kan jag ju berätta.. Men grillmaraton är sjukt najs faktiskt. Vid sista grillplatsen körde vi lite wordscrambler med temat cowboy. Wordscrambler är alltså ihopkastade ord som ska bilda ett ord vi letar efter. Vi skickar ut ett ord som är hullerombuller och medlemmarna listar ut och skriver vad de tror ordet är.
 
Detta var ett perfekt event att leda efter en lång ledighet, vi hade så himla mysigt bara.
 
 
Exempel på wordscrambler: 

Campfire - Cmrepfai

Grand Canyon - gnrda Oynacn

Buffalo - Ffbaluo


 



hej jag ÄLSKAR dig du är en så underbar och Begåvad tjej! skulle så gärna träffa dig på sso... får man komma fram och säga hej till dig om man ser dig har inte vågat, tänk om du skulle igga mig :( du är min förubild och älskar allt du gör. en gång såg jag evelina och jag ba _tänk om courtney kommer!_ så jag stod i en timma utanför vingårdens stall och hoppades och sen kom du ut och jag dog av lycka! skulle vara kul om jag fick svar eller så!

Svar: Hej! Jag iggar absolut inte folk som kommer fram till mig, älskar o stå o prata med mina fans. Så nästa gång du ser mig tycker jag att du ska gå fram o hälsa! :D Stor kram <3
Courtney Silverhill

2015-05-20 // 15:15:11

Det låter som ett jätte mysigt event! Jag tror själv jag ska göra något sånt ensam. Bara jag och min häst rider runt.
Haha! Vad kul att det stod Grand Canyon :D Där har jag varit xD
/Valen

Svar: Jamen de tycker jag att du ska göra! Jätte mysigt är det :) Kram <3
Courtney Silverhill

2015-05-21 // 12:13:30

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback