» Hur tänkte ni nu? Varning för argt inlägg «

Ett hett ämne på de bloggar ja läser (vilket inte är många iförsig) är det här med att airstar blivit bombarderad med folk. Först och främst, FANTASTISKT att ni som längtat så länge efter detta äntligen får träda in på star stables första (och bästa) server någonsin! Jag är så lycklig för er skull och det är så kul att få träffa er. 
 
Men jag förstår bara inte logiken i det hela.. Alltså om jag förstått det här rätt nu så låg servern nere hela onsdagen för att teknikerna jobbade för att göra servrarna stabilare, detta gav mer plats på airstar eller så skickades oaktiva konton iväg? Högst oklart, hade varit intressant om dem uttalat sig om detta kanske? För i övrigt så är den enda informationen du fått kring detta om du inte är med på deras facebook att "Veckans uppdatering kommer äga rum på torsdag istället för onsdag!" Jaha vad bra!? Eller nått.
 
Okej vi går vidare, att SSO är TOTALT SÄMST på att ge ut information har jag ältat så många gånger och ni vet precis vad jag tycker. Men ja helt enkelt så loggar jag in och möts av ett FOLKHAV på vingården och börjar direkt undra vad som försigår. 
 
På vägen till ett event möts jag av flera klubbar jag aldrig hört talas om, whata vilka va de där!? Dom var många också. Jag fick även vänförfrågningar och insåg att nått stod inte rätt till. Jajamen det visade sig alltså att airstar stod på vid gavel och det rasade in folk och även hela klubbar.
 
Sneakydragons hade mer publik än deltagande medlemmar på torsdagens lektion vi hade, det är kul att folk är intresserade av hur vi har event så länge man håller sig på avstånd och visar respekt. Min brevlåda fylls snabbare än någonsin med brev från folk som bytt server och ser fram emot att träffa mig, jätte roligt verkligen.
 
MEN.... Jag får mer fatal än någonsin på vingården. Det laggade ganska rejält dagen efter "uppdateringen". Sedan dess har jag nästan inte spelat. Men min fråga blir då, hur fan tänker dom när dom lägger ner spelet en hel dag endast för att göra servrarna stabilare och låter sedan flera hundra (?) aktiva personer få tillgång till airstar? Uppenbarligen är servern precis lika ostabil som förut trots att dem kanske arbetat med dem, för dem belastas ännu mer nu och ja alltså ni förstår min poäng dethärärbaraintebraochjagorkarintehaha...
 
Jätte kul att SSO lyssnat på folk som vill till airstar, men allvarligt.. Det håller inte. Sen undrar jag också, hur får folk reda på att servrarna öppnas? Alltså de står ingenstans om att folk kunnat byta server nu, eller? Hur fan sprider sig ryktet eller hur fungerar det? Jag vet hur man byter server alltså, kollar folk den sidan varje dag typ? Haha förvirrad fisk, så många frågor.
 
Och återigen, riktigt dåligt att de som inte vill blanda sig in i deras facebook grupp inte får information. 
 
 
Over and out
 
Redigerat - Ni som tar illa upp av inlägget borde läsa det igen innan ni kommenterar, hur många gånger ska jag behöva skriva att jag är glad för er skull och över att få träffa er? Det är INTE er inlägget är riktat emot utan supporten.
 




Jag tror att det sprider sig genom alla sociala medier. Liksom när en har upptäckt det skriver den på instagram, fb, sin blogg m.m då ser fler personer det som sen skriver det på sina sociala medier osv.
Bytte själv från server 3 då jag innan var på server 1. Märkte direkt hur det typ laggade sönder men fick faktiskt inte fatal?

2015-05-25 // 14:33:09

Jag bytte själv från server 3 till 1 för att min klbb flyttade, detta är också min hemserver. Det sprider sig snabbt genom instagram och andra sociala medier. Jag vet inte men jag tror att det kommer bli lugnare folk förstår väll att det inte är någon skillnad och flyttar tillbaka men jag vet inte.

2015-05-25 // 15:02:54
» Ankan

Oj så mycket folk, CK bytte nyss server till Air Star och har Vingården som klubbstall sen x antal månader men då var det inte SÅ mycket folk. Det var kring 19.00-20.00 på kvällen skulle jag tro c:

2015-05-25 // 15:03:30

Kanse därför jag INTE kunde byta server. Jag kollade vilka servrar jag kunde byta till ifall en vänn till mig var på en anan server. (skulle träffa henne pås sso efter låååååång tid). Hon var på min server iallafall.😄 Puuu...

2015-05-25 // 15:20:55

Asså Nemo alla servrar blir bombade inte bara server 1 det laggar så in i helvetet på server 2 där jag spelar och jag vill inte vara och störa vin gården på din server men jag bor där och moste vara på din server mycket för att min klubb bly server jag vet inte varför men asså det är ungar överallt på vin gården jag Bode där inan det blev poppis för att få vara ensam nån gång

Svar: Läs en gång till, jag är inte störd på att folk är på vingården det är roligt! Men jag fick en chock när jag såg allt folk. :)
Courtney Silverhill

2015-05-25 // 15:47:38

Ja, Servarna bli mycket större och då blir det mycket mer lagg och fatal. Dagen efter "Torsdagsupudateringen" (var säkert uppdaterings dagen också)Fick jag typ 5 fatal på bara en timme. Jag blev verkligen jätte arg då och orkade inte mer. Sammanlagt fick jag säkert 10-15 fatal bara på den dagen. Jag hoppas star stable temet kan hitta en lösning och få bort alla jobbiga fatal.

2015-05-25 // 17:20:05

Tror det sprider sig bland annat på sociala medier som t.ex fb och instagram, har sett mycket inlägg om servrar på t.ex insta :)

2015-05-25 // 17:40:25

Detta inlägg får mig att byta tbx... Du får mig nt välkommen till server 1... Byter tbx till 2 tror jag...😔// En ledsen Pia

Svar: Då har du inte ens läst mitt inlägg, läs om.
Courtney Silverhill

2015-05-25 // 20:05:03

Mm... Men asså ändå. Tolkade hela fel... Sry <3

2015-05-26 // 06:27:58

Alltså, jag förstår exakt var du menar. Blir så jäkla arg. Det är jätte kul att så många kommer in. Men herregud, jag ska bara gå på ett event med rd fick frysdata 3 gånger? Var tvungen att starta om datan jätte mycket. Och min kompis Tanja Westnighr bara flyttades till server 2 hon blev jätte ledsen. Då hon vart på server 1 under hela sin spelgång. Man blir ju verkligen less! Mst man va inne varje dag för att inte behöva oroa sig för att flyttas till en annan server? ELLER VADÅ? Tror sso att det löser deras problem om de flyttar ut oskyldiga folk?!? Neej?!?! Och det är klart att folk får reda på det. Det är inte särskilt svårt. När alla kmr in på server 1. Min vän Mary Queendotter bytte nyss till server 1. Som har väntat så himla länge. Så visst är det kul att man kommer in, men gud nu svämmar det ju över med folk här på Airstar. Får man ens lugn o ro? Nepp?! Jag börjar nästan sluta spela sso, tack vare all frysdata så mst jag starta om datan, och om det fortsätter så här blir min dator ju nästan förstörd. Hur tänker sso? Varför gör dom ingenting åt alla fatal alla nätverksfel alla frydator, alla korrupta spelservrar. Hur tänker de? Nej jag är så himla sur. Supporten svarar såklart INTE. Nej alltså jag orkar inte?!

2015-05-26 // 08:52:27

Håller med om allt som du skrev. Men det där med att bara Air star har blivit större är fel. Dem har gjort alla tre servrarna större. Jag bytte sj till Air star, men inte för ''kändisar'' utom för att jag blev erbjuden en plats i en klubb som jag nu trivs jättebra i!:D
Mitt hemstall är på vingården så när jag flyttat från 2 till 1 så ringde jag hem, det var SMOCKFULLT. Mitt enda problem den dagen var då att det laggade, men när jag drog ned på grafiken så blev det bättre.
Låter sjukt jobbigt att folk följer efter kända klubbas och spelare, men jag tror det går över ;)
Och det är väldigt jobbigt att supporten inte säger till när saker händer och dem borde verkligen stärka servrarna så snart som möjligt.
Mvh Bambuuu

Svar: Jag har aldrig påstått att det bara är airstar som blivit större? Jag har ingen koll alls på de andra servrarna och kan därför inte uttala mig om dem :)
Courtney Silverhill

2015-05-26 // 16:35:48

Tycker att det är otroligt tråkigt att de har förstorat servrarna. Provade att byta till server 2, som är servern jag började på, men lagget som uppstod fick mig direkt att byta tillbaka till server 3, där det för stunden inte laggar lika mycket :)
Tror att SSO har skitit i det blå skåpet nu cx

2015-05-29 // 14:02:49

Ja otroligt konstigt, jag var på mc & hade en fantastisk klubb, sen när det inte var NÅGON inne så började jag undra... Jag menar min klubb & mina vänner är alltid aktiva & i vän brukar jag ha minst 5, nu hade jag ingen.. Så då frågade jag i global "det här är väl mc?" Sen sa alla i kör, Air Star. Jag har inte bytt & tycker det är väldigt konstigt att dem flyttat över mig! Speciellt nu när jag inte kommer tillbaks, fixit SSO!

2017-10-13 // 07:32:13

Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback