» Dressyr pass på Moonie «

Min första morgon som Vingårds bo och jag bestämde mig för att utnyttja den fantastiskt fina paddock som finns här! Den är stor och det är vackert och lungt, helt ensam var jag och Moonie trivdes som fisken i vattnet.
 
 
En bro in till paddocken lixom, så himla snyggt!
 

 
Jag tränade på förhållningar med henne eftersom hon minst sagt inte alls ville sammarbeta på förra hoppträningen när vi höll på med förhållningar. Till en början var hon riktigt stel och sprang ifrån och min sits blev därmed katastrof. Här kan ni läsa om Hoppträningen
 

 
Hon gjorde även ett par tvärnitar i ren protest.

 
TIllslut efter mycket om och men började hon slappna av och jag fick tillomed sitta ner i traven och ta i henne, vi både ökade och minskade. Duktiga lilla tjejen! Skam den som ger sig som Eve skulle sagt.
 

 
Hur vacker och trevlig den här paddocken än är så har jag några synpunkter på den som dyker upp här lite senare! :) Ha en fin dag.
 

 



Kommentera inlägget här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback